Putování za zdravým jídlem

zpět na na podporu zdraví

Aktuality

Úřední deska

Kontakty

Informace o činnosti odborů

Informace pro veřejnost

Tiskopisy

Legislativa

Odborná činnost KHS

Podpora zdraví

Odkazy

Nabídka služebních míst
 

 

 

 


 Informační linka
 

 

 
 

        HOP - PUTOVÁNÍ ZA ZDRAVÝM JÍDLEM       

Jedná se o interaktivní výukový program, jehož garantem je Zdravotní ústav se sídlem v Ústí nad Labem. 

Základní charakteristika programu: Jedná se o soutěžní putovní projekt, ve kterém žáci virtuálně putují za poznáním různých oblastí, které souvisejí se zdravou výživou. Hra probíhá ve školní třídě a je primárně určena pro žáky 3. - 5. tříd základních škol. Délka programu je 2 vyučovací hodiny (2x 45 min). Ve třídě je přítomen učitel a 1-2 lektoři.

Cíl programu: cílem je zvyšování zdravotní gramotnosti a motivace ke zdravému životnímu stylu, zlepšení znalostí o správné výživě a postojů ke konzumaci zdraví prospěšných potravin. Program naplňuje principy efektivní primární prevence – je systematický a dlouhodobý, je určený pro menší počet žáků. Zábavnou formou hry s prvky soutěže by se děti měly naučit vybírat si zdraví prospěšné potraviny a orientovat se v široké nabídce potravin na našem trhu. Důraz je kladen nejen na teoretické znalosti o výživě (např. potravinová pyramida), ale také na praktické dovednosti (např. sestavování jídelníčku, čtení etiket na potravinách, sledování záručních lhůt
a způsobů skladování, manipulace s potravinami apod.).

Zaměření na rizikové jevy: Prevence v adiktologii – léky, hráčství, jiné návykové chování  

Způsob hodnocení efektivity programu: vstupní dotazník se znalostními otázkami, výstupní dotazník s totožnými znalostními otázkami jako u vstupního dotazníku a otázky hodnotící průběh projektu. Vstupní dotazník je žáky vyplněn před realizací programu, hodnotící dotazník a výstupní dotazník po skončení programu. Dotazníky jsou anonymní.

Formy a metody programu: soutěžní hra, práce ve skupinách se soutěžními aktivizačními prvky (práce s magnetickými tabulemi, pracovní listy, hrací kostka, diskuse, modelové situace). Před zahájením programu jsou lavice ve třídě uspořádány do 4 skupin. Stejně tak žáci jsou rozděleni do 4 skupin, každá skupina pracuje s magnetickými tabulemi a plní ve dvou vyučovacích hodinách jednotlivé úkoly. Za každý splněný úkol žáci získávají žetonky – tzv. putovníčky.  Vítězná skupina je v závěru soutěže odměněna drobnými cenami. Každý účastník programu na závěr obdrží edukační materiál.

Pomůcky: banner s pyramidou, 4 sady magnetek (názvy potravinových skupin), 4 sady magnetek (foto), magnetické tabule, pokladničky na sbírání putovníčků, zvědavá kostka, edukační materiály.